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The Sustainable Fashion Myth

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Julio F. Campos The latest trend in the fashion industry,  sustainability is on the hype and widely celebrated by fashion corporations, concerned consumers, designers and whoever wants to save the planet. However, if the electronics industry is the father of planned obsolescence, fashion is doubtless the mother, releasing season after season new collections to allow the engaged audience to keep up with the last tendencies.  Who wants to be kept out of the latest tendencies after all? Like all the other movements towards sustainability, those engaged with the fashion also follows the same set of beliefs used by the rest of business. Optimize the production process to reduce its impact, and; Recycle. So the actions are focused on the start and the end of the process. But is that all? That's the most relevant question and to answer that it is necessary to bring to the reader the statement that explains why those actions are not enough and usually are not ...

Biodegradabilidade é o Novo Preto

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Julio F. Campos Produtos descartáveis como pratos, copos e talheres foram vendidos devido com o apelo à sua praticidade de uso e descarte à lavar a louça. Embora a ideia tenha surgido em 1908 para evitar a disseminação da doença nos hospitais devido ao compartilhamento de recipientes comuns, foi após a Segunda Guerra Mundial e o desenvolvimento da indústria do plástico que os produtos descartáveis atingiram o público em geral. Originalmente usado para embalagem, não demorou muito para que o conceito de descartabilidade atingisse outros produtos usados diariamente, como sabemos hoje. Em um mundo onde, infelizmente, o tempo tornou-se um bem mais valioso, a ideia de uso único foi fácil de vender, recebendo rapidamente aceitação pública. Somente em anos recentes que o problema da  "praticidade" tornou-se conhecido pelo público. Embora não seja novidade para os cientistas ambientais, o problema do plástico atraiu a atenção do mundo todo depois que a mídia nos último...

Biodegradability is the New Black

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Julio F. Campos Disposable products such as plates, cups, and cutlery have been sold due to its practicality as a use-and-dispose option to doing the dishes. Although the idea was born back in 1908 to avoid the disease dissemination in hospitals due to sharing common recipients, it was after World War II and the development of the plastic industry that the disposable products reached the general public. Originally used for packaging, it was not long that the disposability concept reached other daily used products as we know today. In a world where, unfortunately, the time has become a most valuable commodity, the single-use idea was easy to sell, fastly getting public acceptance. It was not only until the recent years that the problem of such "practicality" has become known by the public. Although not new for environmental scientists, the plastic problem got popular worldwide attention after the media in recent years exposed the Great Pacific Garbage Patches (...

Os 4 livros para entender as causas e soluções da insustentabilidade.

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Julio F. Campos Este artigo fornece uma lista de quatro dos livros mais importantes sobre sustentabilidade que são necessários serem lido para entender as causas de nossos problemas e as maneiras de resolvê-los. The Coal Question; An Inquiry Concerning the Progress of the Nation, and the Probable Exhaustion of Our Coal Mines; William Stanley Jevons; 1865 Preocupado com as rápidas taxas em que o carvão estava sendo consumido devido à alta demanda das indústrias, Jevons abordou a questão analisando como o desenvolvimento tecnológico para a eficiência dos equipamentos e sua consequente redução no uso de carvão poderia impedir sua exaustão ou escassez. Mais de um século antes da definição do termo de ecoeficiência em 1992, no que ficou conhecido como "O Paradoxo de Jevons", Jevons observou que o aumento constante na eficiência poderia levar na verdade a um aumento no uso de recursos, resultando em um rápido declínio de estoques de recursos. Embora ainda esteja tentan...

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